close

294108_2027376361502_1156844630_31932630_5164148_n.jpg  
《Cup 1》
*分手的理由是假的,但分手是真的。
 Reasons for breaking up are false, but breaking up is true.

*就像我手中的這個六角星鑽,我希望我可以找到屬於自己的幸福形狀。
 As the Star of David diamond rings on my finger, I hope I can find the shape of my own happiness.

《Cup 2》
*如果心裡還存著不甘心,就代表還沒有到放棄的時候。
 If you still have a willing heart, on behalf of the yet to give up.

*我自己的愛情,我自己找出答案。
 I'll find the answer for my love by myself.

*愛情有時候是一件很神奇的東西,有些人努力了好幾年,都沒有結果; 有些人在第一眼看見的時候就不肯放開彼此了。
 Sometimes love is a wonderful thing, some people work hard for several years to no avail; Some people refuse to let go of each other at their first sight .

*雖然知道愛情很美麗,但是沒有填飽肚子,就什麼都沒有。
 Although the love is beautiful, but not to fill the stomach, have nothing.

《Cup 3》
*人家阮經天是命中注定我愛你,我宋杰修是命中注定衰到底。

*錯誤的戀情就像壞死的肌肉一樣,應該早日切除,雖然明知道會痛不欲生,可是是唯一活命的機會。
 A wrong Love is like the necrotic muscle as should be removed as soon as possible, although clearly know you'd rather die, but is the only chance of survival.

*不屬於我的東西,緊握在手裡,也只會弄痛我自己。
 Not belong my thing even firmly in the hands, it will only hurting myself.

*是不是愛過的證據全部消失之後,我就能夠忘了你?還是必須直到呼吸停止的那一天?
 May I forget you when all the evidences of love disappear? Or must stop breathing until the day?

*失戀的人,應該要重返愛情萌生的地方,再循著那些足跡走回去,然後再一一把相愛的證劇給抹去。
 Lovelorn people should return to the place where love initiation, and then follow that trail to go back, and to erase the evidence of love one by one.

*如果兩個人不能堅持走到最後,再美好的過程,你會巴不得它是一片空白。
 If two people can not adhere to the finish, although how good the process, you will be anxious it is blank.

*要報復一個人最好的方式就是把他當作路人甲,這樣就算他丟原子彈也傷不了妳。
 The best way to revenge a person is to him as a passerby, so even if he can throw an atomic bomb can't hurt you.
 
*像妳這種任人捏扁搓圓,毫無自我尊嚴的變形蟲是愛情裡最低等的生物。
 You are just like a amoeba that anyone can pinch flat and no self-dignity is the lowest creatures of love.

*"如果人的記憶可以像電腦一樣,把不要的檔案一次format掉那該有多好?"
  "真正能夠把記憶format掉的功能鍵是時間。 "

 "If the memory can be like a computer to format all the files that I don't want by once, how wonderful?"
 "The only useful function key is able to format the memory is time."

《Cup 4》
*生活當中,就是充滿著衝突和矛盾的。
 Life is full of conflicts and contradictions.

*每個老婆都是老公身上的那根肋骨,每個男人都在找尋自己遺失在這個世界上最重要的那一根肋骨,因為它是男人心裡面最重要的那個部份。
 Each wife is her husband who Flanagan ribs, every man looking for his lost in the world's most important that a rib, as it is inside a man's heart that the most important part.

*只要有運動家的精神,就算你知道自己不會是第一名,還是會全力衝刺不放棄,因為不到最後你怎麼會知道結果是什麼呢?
 As long as the spirit of sportsmanship, even if you know you will not be the first, you still run with full sprint and won't give up, how do you know the result before the end?

*不要去追求不屬於你的東西,這樣比較快樂。
 Don't go for something that not belong you, you will be happy more.

*垂死掙扎只會顯得自己更愚蠢,而且改變不了什麼,妳就是過於天真,看不清楚現況,妳男朋友才把妳給甩了。
 
《Cup 5》
*人啊,一定要有些強烈的壓力,才會發現他無限的潛能。
 People must have the strong pressure in life and you will find your unlimited potential.

*我發誓,那段剛失去的愛情是最後一次,現在我最痛恨別人來跟我搶,所以我不會讓任何人搶走屬於我的東西。
 I swear, that part just lost the love is the last time, now I hate someone to grab me, so I will not let anyone take away what belongs to me.

*我覺得自己好沒用,常常守不住握在手裡的東西。所以一旦失去了,我也只能認輸,只能後悔,一點辦法都沒有。
 I feel I am so useless and often couldn't restrain the things of my hands. Once lost, I can only admit defeat, can only regret, nothing can be done.

*不是每一句對不起,都可以換來一句沒關係。
 Not every "I'm sorry", you can exchange for "It's ok".

*如果有人可以依靠,誰願意獨立?
 If someone can rely on, who wants independence?

*明明知道自己應該要放棄,卻又在自己心口上劃上一刀又一刀!
 我告訴你,你活該,一個只能活在過去的人是永遠到不了未來的。

*如果人可以活在過去,那我寧願不要未來。
 
*同一件事,悲觀的人,只會算計自己的損失;但樂觀的人,卻能在其中得到收獲。
 The same thing, pessimistic people only calculated their losses; but optimistic people got the harvest.

*你就把這些照片留著吧,讓它們把你慢慢折磨到死,因為你根本就不想要重新活過來。
 
*他沒有權力拿你未來的人生當愛情的陪葬品。
 He has no power to take your life in the future as the love of the grave goods.

*沒有辦法繼續陪你往前走的人,就把他留在原地,絕情一點你就不會那麼痛了。
 The person who can't move forward with you, you must put him to stay behind, you will not be so painful.

*不能實現的承諾,當初為什麼要開口?既然我都已經相信了,你為什麼不騙我到底嘛!
 If you can't achieve the promise, why would you spoke it out? And why don't you lie to me until the end since I believed your promise!

*其實我們是一樣的,付出了真心,被別人當成了垃圾。但我居然忘記妳心裡有多難過,我還理所當然的接受妳的溫暖,但我至少還可以回報一點點溫暖,給妳這個倒霉的女孩。
 In fact, we are the same peoplo who paid a true heart, by others as garbage, but I could not remember how sad you are, even I accept your natural warmth, at least I can return a little bit of warm, giving you the hapless girl.

*我或許沒有辦法代替妳傷心難過,但至少在未來的日子裡,我可以把我的幸褔借給你。
 Maybe I can't replace the way you sad for you, but at least in the coming days, I can lend you my happiness.

*期望越多,失望越大。
 More expect, more disappointment in the end.

《Cup 6
*現在有我在,你已經不是一個人了,所以不管是發生快樂或不快樂的事,你都可以跟我分享。
 You are not alone anymore because here I am, you can share everything about happy or unhappy with me.

*愛就是這麼簡單,給你最多快樂的,就是你的真愛。
 Love is simple, the person who gives you the most happy is your true love.

*我今天做的一切都是真的,全世界的人都可以懷疑我,就是妳不行。
 I did everything is real today, anyone of the whole world can doubt me, but you can't.

*以後妳想要借多少幸福都可以,但是妳不可以離開我身邊,不可以留下我一個人,因為有妳,我才是完整的。
 You can borrow any happiness from me, but you can not leave my alone, I am complete because of you.

《Cup 7》
*我只是要你代為保管,沒有要你佔為己有。

*人在愛情面前都是自私的。
 People are selfish in love.

《Cup 8》
*我只想從你的心中沒有遺憾的、平靜的離開。
 I just want to leave from your heart with calm and no regrets.

*如果愛情可以比較,我相信最愛你的人會是她,不會是我,因為我沒有辦法像她愛你愛的這麼強烈。
 If love can be compared, I believe you will love her, not me, because I can not love you like her love so strong.

*已經回不去了,曾經我們也幸福過、開心過、一起擁有未來,對於那些無法回頭的曾經,其實早就該結束了。
 Has been able to return, and once we are happy too, have a future together, for those who can not turn back once, in fact, long overdue end.

*我每一次都告訴自己,這是最後一次了!然後呢?就一再的證明我自己有多愚蠢。我告訴你,我永遠、永遠也等不到那最後一次了。
 Every time I told myself, this is the last time! What then? To prove myself again and again how stupid. I tell you, I will never, never wait that the last time.

*只要愛情還在,你們就不該這樣的結束。
 As long as the love here, you will not be the end like this.

*在感情上我是輸了,但至少未來的日子裡,我有選擇的權利。
 I was lost in love, but at least the coming days, I have the right to choose.

*愛情,不只是說說而已。
 Love is not just talking about it.

*有些事,當然要說清楚才行,這樣才可以徹徹底底的結束。
 Some things should be make it clear so that it can be thoroughly completed.

*女孩子要的,不過就是一句承諾。但往往這個承諾,會把男生逼的更遠。
 The things that girls want is just a promise, but this commitment often force the boys run further.

《Cup 9》
*原來很多事情不是看不見,而是我只選擇我想看見的。
 Many things can be seen, but I just choose the thing I want to see.

*你就像我生活的一個未爆彈,只要你想要,你隨時可以把我所擁有的一切奪走。
 
*只要一開始接受彼此的缺點,那麼剩下的就是發現彼此的可愛了。
 In the beginning, we just accept each other's shortcomings, and then the rest is found in each other's cute.

*下一次如果可以,我希望出現在你的心裡。
 I hope I can appear in your heart next time.
 
《Cup 10》
*要忘記一個人就必須拋棄所有跟他有聯繫的東西。
 To forget a person, you must abandon all the things associated with him.

*膽小什麼?你以為背著良心搶別人的東西很勇敢嗎?
 Do you think carrying a conscience to grab something belong other people is very brave?

*因為我最討厭別人搶走我的東西,所以我也絕對不會搶走屬於別人的東西。
 I hate the things taken away from me, so I would never take away something belonging to someone else.

*如果我沒有拿別人的東西,就不會有人受傷。
 If I didn't take other people's things, no one was injured.

*妳以為只有受傷的人會痛嗎?那傷人的那一個呢?她連喊痛的資格都沒有,甚至連關心的資格也沒了。
 Do you think that only the injured person hurt? Isn't it hurt that person who hurt other people? She has no right to cry out how painful she is, even lost the right to care him.

*妳想要繼續逃避,那是妳的選擇,我不會干涉妳的。所以妳也沒有權利干涉我的決定,就是決定愛上妳,還有讓妳愛上我。
 You want to continue to escape, it is your choice, I will not interfere you. And you also have no right to interfere in my decision is the decision fell in love with you, and let you fall in love with me.

*再怎麼喜歡都要忍住。
 
*如果把傷口藏起來,永遠都不會好,不如跟別人求救。妳也一樣,不管是在這裡還是這裡,受傷了,我這個醫生永遠在這裡等妳。
 The wound will never be recovered if you hide it, you should ask the help to other people. 

*這種連泡菜的保存期限都比它長的關係,有什麼好捨不得的?
 There is nothing to bear a relationship shorter than the shelf life of kimchi.

《Cup 11》
*就算妳不理他,他也會用他的方式關心妳,因為他希望妳能明白,在妳畫出那條界線之外,有人會一直等妳。
 Even if you ignore him, he will care about you in his way because he wants you to understand that you draw the line outside , someone will always wait for you.

*妳喝醉之後只准跟我結婚,因為那是我的專利。
 You only allowed to marry me after you get drunk, because that is my patent.

《Cup 12》
*下次看到你喜歡的人,仔細盯著她的眼睛,因為在她的眼裡,你會看到真正的自己。那裡就是屬於你最好的位置。
 Next time you see the person you like, watching her eyes carefully, because in her eyes you will see the real yourself where is the best part of your positions.

*我們又不可能討好所有的人,所以只要能好好的為自己所愛的人活著,這一輩子也值得啦。
 We can not possibly please all the people, so long as good for their loved ones alive, it is worth a lifetime.


*因為在乎,才會換來傷害。
 It will return for injury, because you care it.

*反正遲早都要放棄,為什麼不早一點放棄?我們之間的關係,就像現在的位置一樣,距離永遠不可能拉近,你看清楚一點。
 You will give up sooner or later, why not give up earlier? Our relationship, the same position as now, never to narrow the distance, you must see it clearly.

《Cup 13》
*對於你不了解的事,請你不要自以為是,我以後還是會這樣過生活,我不期待你明白,你也不必習慣,你更不需要為我擔心,你只要對我眼不見為淨,你就不會感到累,我過去、現在,或未來的事,都不關你的事。
 For the things you do not understand, please don't be self-righteous, I'll still live on this way, I don't expect you to understand, you don't need be used to, you also don't need to worry about me, you just need to ignore me and you will not feel tired, it is not your business no matter past, now or future.

*對於我喜歡的東西,就算它再難接受,我都可以忍受,喜歡就是喜歡。
 For the things I love, even if it is hard to accept, I can bear it, like that is like.

*過去就過去了,即使自己再努力,也比別人晚一步。
 The past is past, you take a step later than the others even you have exerted all your strength.

*愛情對女人來說,就跟小朋友對玩具的佔有慾一樣沒什麼兩樣。
 Love for women, just as possessive of children for toys.

*這根本就沒什麼所謂的值不值得,因為她就是值得你這樣做。
 This is simply no so-called worthwhile, because she is worth it.

*不要像個青春期的小男孩追著她跑。
 
*不要碰我老婆。


《Cup 14》
*是不是很多事情,當你有勇氣面對的時候,才會發現其實沒有那麼可怕。
 You will find that is not so terrible when you have the courage to face those things.


*就是這種勇氣,以後不管發生什麼事情,不管是誰先放開誰的手,或是誰留在原地,我們都要像現在一樣,不要臉的拉住對方的手,我要以後我們的愛情裡,沒有尊嚴,只有相守一生的執著,好嗎?
 No matter what happens, no matter who let go of each other's hands, or who remain in place, we must as now, shameless grab each other's hands, I want our love is no dignity, just spend a lifetime of dedication in the future.

*有人說,愛一個人不是因為他是誰,而是在他的面前你可以是誰,即使不小心暴露了自己不美好的一面,他還是可以無條件接受,這就是真愛。
 It is said that love is not because who the person you are, but you can be yourself in front of him; even you accidentally exposed the shortcomings, he can accept it unconditionally, this is true love.


*一道料理,如果沒有包含廚師的愛,那就只是一份填飽肚子的事物,愛一個人也一樣,如果妳沒有全心全意的愛他,那就只是個過客而已。
 If the food is not included in the chef's love, it is just a thing to fill a person's stomach; to love a person is a same thing, if you do not love each other wholeheartedly, it is just a passer-by. 


*第一件事,不要因為別人難過而難過,也不要因為別人的笑容而笑,最後,也是最重要的一件事,不要再忽視自己的幸福,你要讓她知道在這個世界上,還是有人在乎她的難過,她的快樂。
 The first thing is that don't feel upset for other people's sad, don't laugh for the smile on other people's face, and the most important thing is not to ignore your own happiness, you must let her know there are some people care about her sadness, her happiness in the world. 

*其實一開始妳戒指不見的時候,我就想重新找一個給妳,只是一直找不到合適的,直到我看到這個小花戒指。我當下就知道,這是屬於我山豬妹的戒指,這一顆寶石代表生命力,就像第一次你闖進我家的時候,你的生命力旺盛到超乎我的想像;還有這一顆代表的是我一直最缺乏的,卻總是能在你身上得到的熱情。最後這一顆,代表的是我們兩個現在最需要的,就是力量!
 The first jewel means vitality, the second one is enthusiasm and this last one is power! 

*我,宋杰修,願娶妳林曉如為我的合法妻子,我將成為妳唯一的真愛,終生的伴侶,永遠的家人,真實的朋友,不論貧窮、富有,不論生老病死,永不分開,林曉如小姐,妳願意跟我共同遵守這個承諾嗎?
 I will be your one true love, the partner in life, forever family, true friend, to have and to hold from this day forward, for better, for worse, for richer, for poorer, in sickness and in health, to love and to cherish, so long as we both shall live. All this I vow and promise.

*回家不只是一小段路程而已,你要抓緊哦,要是你鬆開手,很難說我會不會到處亂跑,讓你找不到我。
 It is not just a short distance on the way home, you have to hold my hands tightly, and if you let it go, maybe I will be running around so you can not find me. 

*妳放心,從現在開始我們是生命共同體。
 Don't worry, we are a community of life from now on. 

*在未來的日子裡,或許有時候我會走得太快,你有時候可能會累了,想停下來休息一下,但是我們要記得,隨時隨地不管在任何地方,我們都要為對方調整自己的腳步。
 Maybe sometimes I will walk too fast in the future, sometimes you may feel tired and want to stop and rest, but we have to remember one thing, no matter in any place at any time, we need to adjust our pace for each other.

《Cup 15》
*不是誰給的多或誰給的少,就是衡量愛情的標準,重要的是你能為對方付出多少?生命給了我們靈魂,可是沒有教我們該怎麼走,所以在情感的路上,兩個人必須風雨共舟。因為愛情是一種遇見,不能等待也沒有準備。
 It is not the standard of love that who give more or less to each other, the important thing is how much you can do for each other? Life gives us the soul, but not teach us how to walk on the way, so on the emotional road, two people must be on the same boat in the storm, because love is a encounter, it can't be wait and prepared.

*妳可以否定我愛妳的方式,但妳不能否定我愛妳的心情。
 You can deny the way I love you, but you can not deny the mood I love you.

《Cup 16》
*生沒有走投無路的時候,也沒有過不去的事情,只有過不去的心情。就好像我做麵包一樣,要做出好吃的麵包,唯一能做的就是等。
 Life is not desperate when things don't make life difficult, and only make life difficult for the heart. Just like I make the delicious bread, the only thing you can do is waiting.

*在等待的時間裡,妳或許換一個心情或轉個彎,一樣可以走到妳想要的目的地,這個結果不行就趁早放棄。而放棄並不是結束,而是另一個新的開始。
 You may change a mood or make a turn in the waiting time, you still can walk the same destination, if the result is not good, you would give up as early as possible. Give up is not the end, but another new beginning.

《Cup 17》
*宋杰修,從明天開始,你的生活會有一點小改變,你會發現少了一個人陪你吃飯、叫你起床、跟你吵架,也許你會有點慌,有點不習慣,但這只是暫時的,有一天笑容還是會回到你的臉上,就像現在這樣。
  Your life will be a little change from tomorrow,, you will find there is nobody stay with you to eat, wake you up, quarrel with you, you may be feel a bit nervous, a little difficult, but this is only temporary, one day smile would get back to your face, just like now.

*她身上那雙隱形的翅膀是你給她的,你讓她敢為了自己的夢想勇敢的去追,不管她飛得多高多遠,相信我,她的目光永遠都會在你身上。
 Her pair of invisible wings that you give her, you let her dare to brave chase her own dreams, no matter how high and far she was flying, trust me, her eyes will always on you.

《Cup 18》
*這隻手你一旦握住了,就要握一輩子耶,你要緊緊拉著不能放開。
 Once you hold this hand, and will hold a lifetime, you can not open pulled tightly.


*她過去用眼淚這樣子走過來的路,你從現在開始不能讓她掉一滴眼淚。
  She used to come over with tears like this way, you can not tear her away from now on.

 


[註] 以上大部份都是小女子辛辛苦苦記下的,但人有失常,多少會有些錯誤(英文部份錯很大)

       所以有錯請偷偷跟我說,我會馬上修正。如果有幸被你轉載,也請註明來源捏>////<

        然後有顏色的句子是我特別喜歡或有感觸的,好像幾乎都上顏色了.....囧

6030914401_e4ac00f55d.jpg   

arrow
arrow
    文章標籤
    醉後決定愛上你 經典台詞
    全站熱搜

    NinaKe 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()